21 Ekim 2013 Pazartesi

Bayramda Bartın-Ulus Gezimiz

Aslında her yıl gidiyoruz Ulus'a eşim oralı ama ilk defa bu kadar güzel fotoğraflar çektim.Daha doğrusu hep bir telaş içinde olurduk ona fırsat kalmazdı.Bu sefer yolda birkaç yerde durma fırsatımız oldu.Sonbaharın alabildiğine güzel karşılamasıyla,Küre Dağı Milli Parkı sınırları içerisinden bol fotoğraflı bir post hazırladım size.

 

Burası Ulus'un girişindeki köprüden.Bir yanım böyle bir manzarayı görünce insan burada huzur içinde yaşar diyor ama diğer yanım sen sıkılırsın tatillerde gez sen diyor.


Ulukaya Şelalesi Ulus'tan 17 km uzaklıkta Uluçay üzerinde.Bir ovuktan yüksek debili su akıyor.


Böyle bir yolu takip edip Ulus Düzköy'deki akrabaları ziyarete gittik.Ne yazıkki bizim gidişimizin ertesi günü Bartın'da sel oldu.Düzköy'ü ilçeye bağlayan köprü de çökmüş.Ama onun dışında ciddi bir zarar oluşmamış.Ben de ilk defa selin nasıl birşey olabileceğini gördüm.Biz Bartın'da çayın taştığına,hatta bazı dükkanların boşaltıldığına tanık olduk.Cidden çok ürkütücü bir durum Allah'a şükür ki yağmur kesildi de sular çekildi biraz.



Ulus'ta ilginç bir bayram kutlaması var her köyün ve mahallenin bayram günü farklı.Mesela Düzköy'ün bayramı 3.günse o gün herkes oraya gidiyor kutlamaya.Böylece kim evde kim değil stresi yaşanmıyor.Gittiğiniz her evde mutlaka önünüze yemek çıkıyor.Genelde menü tüm evlerde aynı;et yemeği,keşkek,pazı yada kara mancar (kara lahana) sarması,su böreği,salata,tatlı,ayran.Tüm yemekler yer sofrasına yada sehpaya konup ortaya geliyor,üzerine de çaylar içiliyor.

Bu ev de bir akrabamıza ait,yöresel bir dokusu var.Alt kat ahır olarak üst kat ev olarak kullanılıyor.Yanlız 1998'deki sel felaketinde ev zarar görüp kaymış,içinde bildiğiniz basamak oluşmuş ama hala kullanılıyor.Biraz tırsmadım değil :)


Bu manzara da başka bir evin balkonundan.Bazı hayatlar bu manzaraya açılıyor...



9 yorum:

  1. Gercekten harika manzara cok beyendim

    YanıtlaSil
  2. ne kadar güzel yerler, karadeniz bambaşka gerçekten.

    YanıtlaSil
  3. harika yerler.. insan yaşlanırmı burda yaaa

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten Karadeniz bir başka inşallah birgün fırsatım olur da heryeri gezerebilirim.
    Zaten teyzeler,dedeler benden sağlıklı hareketli valla:)

    YanıtlaSil
  5. ahh ne güzel yerler,her yere az çok gittim de bir şu güzelim yerlere fırsatım olmadı,bir gün bize de nasip olur inşallah buralarda nefes almak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok güzel yerler nefes aldığını hissediyor insan

      Sil
  6. ÖNEMLİ; Yukarıda size blog tanıtım ismiyle msj bırakan şahıs internet korsanıdır. O sayfayı takip ediyorsanız takipçi listenizden çıkartın lütfen. Zira sizler takip ettikçe bu şahıs dahada çok ileri gidip insanları kandırıyor. O şahıs şizofrendir defalarca mail yoluyla bizlere saldırmış ve tacizde bulunmuştur. Telif hakkı sadece bizde bulunan içerikleri yazılı imzamız, iznimiz olmadan özel bir programla sayfa kodlarımızı indirmiş durumdadır. Bukadar ileri gittiği için (blogtanitici.blogspot.com) uzantılı sayfa hakkında şikayette bulunduk. Mücadelemiz sürüyor. Korsanlara lütfen göz açtırmayalım. Bu şahıslar internet dünyasında onlarca siteyi aynı anda idare edip, zamanla sayfayı reklamlarla dolduruyor ve insanların emeklerini sömürüyorlar.

    Sahte olduğunu anlamanız için;
    1) Programla sayfa kodlarımızı indirdiği için sayfa banneri kaymış duruyor.
    2) Takipçi sayısı
    3) Bizden çaldığı içerikler

    Bu tür sitelerin bilgisayarınıza virüs bulaştırma riski olup, Mail adresinizi ve özel bilgilerinizi kesinlikle vermemenizi tavsiye ederiz... Saygılar..
    Sayfamız için tıklayın

    YanıtlaSil
  7. Bartına gitmedim ama güzel yer gerçekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hala gezemedim birçok yerini bu sadece küçük bir kesit

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...