26 Ağustos 2013 Pazartesi

Limonlu Çikolatalı Doğumgünü Cupcakeleri

Bugün kardeşimin doğumgünüydü.Maalesef araya giren mesefaler bizi biraraya getiremiyor ama kargo sağolsun.İnternette gezindim hediye olarak çiçek böcek ne gönderebilirim diye.O tip şeyler hem çok güzel değil hem de pahalıydı.Bu sefer de butik kurabiyecilerin sitelerini inceledim ama onlardan da özel birşey isteyecek sürem kalmamıştı,yapsalar bile sade birşey hazırlayacaklardı.O yüzden ben de kendim yapmaya karar verdim.Tabi tek cupcake yollamadım bir de dilek kavanozumuz vardı.
Üzerini de şeker hamuruyla süsledim.Şeker hamurunu kalpli merdanemle açıp kalpli kalıbımla şekil verdim.Üzerindeki harfleri paşama aldığım oyun hamuru kalıpları ile yaptım.Uğur böceklerini modelleme ile yaptım.Bir tanesine de çiçek figürü yaptım.Aslında onun kalıbı var ama ben de yok.Üç tane ayrı çiçek yapıp birleştirdim.Yapıştırma işini balla yaptım.


LİMONLU ÇİKOLATALI CUPCAKE

Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvıyağ
3/4 su bardağı süt
1 paket vanilya
1 adet limon suyu
1 adet limon rendesi
2-2,5 su bardağı un (Kıvamı akışkan olmalı)
1 paket kabartma tozu
Damla çikolata ( Ben göz kararı koyuyorum yaklaşık 1/2 su bardağı kadar)

Yapılışı
Yumurta ve şekeri beyazlaşıncaya kadar çırpıp üzerine sıvıyağ,süt,vanilya,limon suyu ve rendesini ekleyip 1 dakika daha çırpıyoruz.Un ve kabartma tozu ekleyip çırmaya devam ediyoruz.En son da damla çikolayı ekleyip muffin kaplarına boşaltıyoruz.Ben silikon kalıp kullandığımdan kağıt kullanmıyorum onun yerine piştişten sonra cupcake kılıfları daha çok hoşuma gidiyor.Önceden ısıtılmış 160 derece fırında yaklaşık yarım saatte pişiyor.


Cupcakelerin kılıfı için çıktı alacaktım ama bizim evin yakınlarında renkli çıktı alacak yer olmadığından evdeki çareleri aradım.Bardak altlığını kullanıp alt kısmını da bantla çevreledim.Bu şekilde sabit durabildiler.Aslında kurdela da çok şık dururdu ama ince kurdela lazımdı o da yoktu.

Bir de buradan kutlayayım.İyiki doğdun canım kardeşim...:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...