6 Ağustos 2013 Salı

Diş Buğdayımız

Blog açmakta biraz gecikince bizim için önemli olayları sonradan yazmam gerektiğini düşündüm.Keşke sıcağı sıcağına yazma şansım olsaydı belki unutmuşumdur bazı detayları.

Paşamın ilk dişi çıktığında çok heveslendim diş buğdayı yapabilmek için çünkü mevlüt de okutamamıştım oğluma.Antalya'da fazla çevrem olmadığı için bir türlü yapamadım diş buğdayını.Ve o dönem Ankara'ya gidebilmek için bir fırsatımız oldu.Fırsat bu fırsat cuma gecesi vardığımız Ankara'da pazar gününe partimizi yetiştirebilmek için canla başla uğraştık kardeşim,kuzenim,annem ve ben.Ama öyle böyle yetiştirdik.


Menümüzde şunlar vardı : Pasta,şeker hamurlu kurabiye,zencefilli kurabiye,fellah köfte,mini kumpir,galeta unlu poğaça,yaprak sarma,brokoli salatası,uğur böceği kanepe,top kekler,lokum ve tabi diş hediği.

Pastamız biraz uydurmasyon oldu.Vakit olmadığından tarif bile araştıracak fırsatım olmamıştı bende daha önce yaptığım pandispanyadan yaptım ama çok ince olunca tam 3 tane yapmak zorunda kaldım.Üzerini de krem şantiyle sıvayıp minik bir parça şeker hamuruna da gıda kalemiyle Doruk Mete'nin dişi çıktı yazdım.

Şeker hamuruyla diş buğdayımız sayesinde tanıştık ve kurabiyemiz acemiliğe geldi ama çok keyif aldık yaparken.Yapımı için tık tık


Gelen çocuklara vermek için minik kavanozlarda şekerlemeler hazırladım.Onları da süsledim.Ayrıca diş fırçası aldım çocuklara vermek için.Çocuklar bayıldı bu hediyelere.

Bebeğin üzerinden buğday atmak da adetlerden ama biz unuttuk kalabalıkta.

Diş hediği hazırlamak da ritüellerden...


Malzemeler 

500gr buğday 
1 su bardağı haşlanmış nohut
Pudra şekeri ( Tadına bakarak göz kararı ekledik yaklaşık 1 çay bardağıydı ) 
Kuru kayısı
Kuru üzüm
Fındık,badem,ceviz,damla çikolata,bonibon

Hazırlanışı

Bir gece önceden buğdayı biraz kaynatıp kapağı kapatıp sabaha kadar bekletiyoruz.Sabaha hazır olan buğdayı damak zevkinize göre pudra şekeriyle tatlandırıp içine haşlanmış nohut,kuru kayısı ve kuru üzümü ekleyip karıştırıyoruz.Ben bardaklarda servis yaptım.Bardağın üzerini de kuruyemiş ve çikolatalarla süsledim.Bardağa fiyonk eklemeyi de unutmayın :)


Diş buğdayının en önemli sahnesi için yere örtü serdik.Paşamı yere oturtup önüne nesneler koyduk.Aslında ilgisini çekebilecek onca şey varken oğlum kalemi seçti.Umarım kalemi güçlü bir yazar yada akademisyen olur.


Bir ara kimse kimseyi göremez oldu o kadar kalabalıklaştı ki.Saolsunlar sevdiklerimiz bizi yanlız bırakmadılar.Ortalık sakinleşince de büyüklerimiz Kuran okudular evde biz de dinledik.Bizim için çok sıkıntılı günlerdi ve böyle bir gün yaşamak hepimizi iyi gelmişti diş bahane gün şahane.Bir çuval da hediye topladık ki daha bir şahane :)

Son olarak da yorgun ama çok mutlu anne ve onun güleç oğlu pasta üflerken...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...